I rækken af portrætter af medarbejdere fra CapaSystems er turen kommet til Rikke Borup – Chief Communication Manager, der har været ansat siden august 2009.
Det er ikke fordi, at østrogenniveauet er markant højt i medarbejderstaben hos CapaSystems, men der ER kvinder at finde – og de er både nøje udvalgte og højt skattede.
Rikke Borup er netop trådt ind i den eksklusive klub af 10 års jubilarer – og det er ikke en tilfældighed, at der stadig står CapaSystems på visitkortet:
– Det har frem til nu været en lang og interessant rejse, hvor udvikling og mulighederne for selv at søge indflydelse har været drivkraften. Det er det stadig og er klart med til at gøre det sjovt at komme på arbejde, fortæller Rikke og forklarer, at det alligevel tog noget tid, før hun var i stand til at holde styr på alle de forkortelser, der benyttes i flæng:
– Jeg kom fra Bella Center, hvor jeg var 100 meter-mester i at skrive om mad, mode og møbler – så det var om at holde tungen lige i munden, da jeg trådte ind i IT-branchen. For at sige det, som det er, så følte jeg, at der ind i mellem blev talt et helt andet sprog. Men jeg må erkende, at det er fantastisk at omgåes skarpe mennesker. Jeg bliver klogere hver dag – selv ved frokostbordet, hvor alskens emner debatteres på et imponerende detaljeret niveau. Det bliver man jo ikke ligefrem dummere af.
Noget med bulldogs
Rikke kom til CapaSystems for at udvikle organisationen rent kommunikativt – og det er da stadig Rikkes evne til at formulere sig, der ligger til grund for det daglige arbejde. En ting er at udarbejde kundecases og håndtere al direct mail marketing, men det også Rikke, der gennem årene flere gange har stået bag relanceringen af CapaSystems websites, ligesom ansvaret for de sociale medier også er placeret samme sted.
Hver morgen kort efter klokken 7.00 er der som regel allerede gang i tasterne ved Rikkes skrivebord, og den tidlige mødetid passer godt, når man har noget med bulldogs – og det har Rikke. Der skal være tid til at lufte både Ralf og Svend, der er det nærmeste firbenede kan komme på at være fuldgyldige familiemedlemmer. De to børn, Rebekka og Magnus, er blevet så store, at de ikke kræver så megen opmærksomhed længere, hvilket også giver plads til kæreste, træning og festivaler – naturligvis i prioriteret rækkefølge.
Man forestiller sig måske, at det i disse #metoo-tider kræver godt med hår på brystet at være en af de få kvinder i en virksomhed, der er domineret af mænd. Men det er ifølge Rikke ret let at være ”en af drengene” – og når bølgerne går højt, og der skydes jokes af på kryds og tværs, er det som oftes også hende, der griner mest. Hvis der ikke affyres en humoristisk bredside i samme retning.