CapaOne Kundecase: Holbæk Kommune
Drift og Support bruger samme værktøj
Hos Holbæk Kommune har IT-medarbejderne i Digitalisering, Drift og Support opnået bedre samarbejde og hurtigere problemløsning ved at arbejde i samme system. Med et fælles CapaOne dashboard og en integreret tilgang til opgaverne skaber de et effektivt og ensartet arbejdsmiljø, der understøtter både sikkerhed og stabilitet i kommunens IT-drift.
Hos Holbæk Kommune arbejder cirka 30 IT-medarbejdere i Digitalisering, Drift og Support med at administrere kommunens 5.500 pc’er. Uanset om opgaven ligger inden for Drift eller Support, har medarbejderne ét fælles udgangspunkt: De kigger ind i samme system, bruger samme dashboard og taler dermed samme sprog.
– Det er klart en fordel for os, at vi alle kigger ind i vores Capa-installation, fortæller IT-Supporter Nicklas Parbst Sørensen, der fremhæver, hvordan det styrker samarbejdet i afdelingen.
Automatisering gør hverdagen lettere
Holbæk Kommune har været kunde hos CapaSystems siden 2020. De begyndte med CapaInstaller, en Unified Endpoint Management-løsning, og har siden udvidet med en hybrid løsning, der inkluderer flere af CapaOne’s cloudprodukter.
Medarbejderne bruger blandt andet CapaOne til automatisering, rapportering og optimering:
- CapaOne Updater sørger for, at al 3. partssoftware bliver opdateret automatisk via workflows.
- CapaOne Reliability giver et samlet overblik over eventuelle fejl på enheder, så problemer hurtigt kan løses.
- CapaOne AdminOnDemand fungerer som PAM-løsning på kommunens skoler og sikrer, at kun nødvendige rettigheder gives.
– IT-sikkerhed er altafgørende, og vi strammer konstant grebet. Det er en vild verden, hvor tingene ændrer sig dagligt, og vi skal hele tiden forsøge at være et skridt foran, forklarer Nicklas.
På administrationssiden har kommunen valgt en restriktiv tilgang: Ingen medarbejdere har som udgangspunkt lokale administratorrettigheder. Brugerne kan installere godkendt software via softwarekataloget, som er en del af CapaInstaller, og ellers skal de ringe til Support.
“Endpoint-dashboardet er utrolig godt. Det giver os hurtigt indsigt i, hvor vi skal handle – for eksempel hvilke enheder, der mangler feature updates eller har andre opdateringsbehov.”
Nicklas Parbst Sørensen
Holbæk Kommune
Realtidsindsigt skaber stabilitet
CapaOne Reliability spiller en særlig rolle i Holbæk Kommunes IT-drift. Værktøjet giver IT-afdelingen mulighed for hurtigt at identificere og adressere problemer, før de når brugerne. Realtidsdiagrammer fremhæver, hvilke enheder der kræver opmærksomhed, og gør det nemt at prioritere indsatsen.
– Vi bruger CapaOne Reliability, når vi står med bredere problemer. For eksempel havde vi et 3. partsprogram, der skabte store problemer i Windows. Via Reliability kunne vi se, at fejlen gik igen på mange maskiner, og dermed koble det til netop det program, fortæller Nicklas.
Med information samlet ét sted er det nemt at finde nålen i høstakken:
– Reliability-dashbordet giver et hurtigt og overskueligt udgangspunkt for fejlsøgning, så vi kan fokusere, siger han.
Vil du også arbejde mere effektivt i en hverdag med stigende krav til IT?
Få hjælp med det samme
Bedre overblik og hurtigere handling
Nicklas fremhæver også det grafiske overblik, som CapaOne tilbyder.
– Endpoint-dashboardet er utrolig godt. Det giver os hurtigt indsigt i, hvor vi skal handle – for eksempel hvilke enheder, der mangler feature updates eller har andre opdateringsbehov, slutter Nicklas Parbst Sørensen.
For Holbæk Kommune er CapaOne blevet et uundværligt værktøj, der styrker både IT-sikkerheden og effektiviteten i en hverdag, hvor kravene kun stiger.
Kunde: Holbæk Kommune
Kunde siden: 2020
Offentlig administration og service.
Holbæk Kommune er en dansk kommune beliggende på Sjælland, der arbejder for at skabe et attraktivt og bæredygtigt samfund for sine borgere. Kommunen dækker et område med både by og land og fokuserer på at levere en bred vifte af offentlige ydelser inden for blandt andet skole, ældrepleje, kultur og miljø. Som en central aktør i lokalområdet er Holbæk Kommune engageret i at styrke den lokale udvikling gennem tæt samarbejde med borgere, virksomheder og foreninger. Kommunen har en mission om at skabe gode rammer for livskvalitet, uddannelse og erhvervsliv og arbejder aktivt på at fremme grøn omstilling og bæredygtig vækst.
Holbæk Kommune er kendt for deres innovative tilgang til offentlig service og deres evne til at sætte borgernes behov i centrum. Med fokus på dialog og nytænkning er kommunen en vigtig drivkraft for udviklingen af lokalsamfundet og en stabil partner i regionens fremtidige vækst.
Virksomhedsstørrelse: 4.500 medarbejdere